mandag den 15. april 2019

Café René - Grande

Det lyder som en café, der ville være at finde på Nørrebro. Det er ikke et særlig opfindsomt navn, men derfor kan det jo godt være, at Café René har en smagsbønne eller to at rykke rundt med. Vi tager hul på den første kaffe fra deres hånd!

Café René - Grande, 16 kapsler (16 kopper), kan købes på kaffekapslen.dk for 30 kr.

Kaffen hedder Grande, og Café René anbefaler selv, at den bør laves i en 200 ml. udgave. Det strider dog imod Nescafé's egen dosering, hvor 200 ml. er samtlige af stregerne på maskinen. Café Rene Grande skal laves én streg under. Der er et eller andet med stregerne, som ikke rigtig stemmer. Vi følger selvfølgelig altid producenternes anvisninger, og derfor laver vi kaffen med en streg mindre vand.

Duft
Første snif giver en let brød duft. Andet snif går dog over i en lidt mere krydret duft. Jeg forventer umiddelbart, at kaffen vil have en let krydret smag, som måske også vil tangere til at være en smule tynd.

Udseende
Den har et okay lag crema på toppen. Det er ikke monster tykt, med der er trods alt et lag, som ligger som et låg over kaffen. Selve farven er en fin brun.
Smag
Kaffen har den her let krydret smag, som dog også får selskab af en brødlig smag, som så også får enkelte noter af noget syre. Jeg er faktisk lidt overrasket. Jeg havde lidt forestillet mig, at det ville have været en krydret og tynd kop kaffe. Det er den bestemt ikke. Den har en del smag. Det er måske ikke så, at jeg falder ned af stolen, men den smager egentlig okay.


Opsamling
Café René - Grande er lidt en halv skuffet smagsoplevelse. Jeg blev noget overrasket over, at den faktisk havde en del smag. Jeg havde forventet, at den ville bære præg af, at være en tynd smagsoplevelse. Sådan har det i hvert fald indtil videre været med de andre grande-kaffer. Jeg kunne dog godt have ønsket mig en mere blød og rund kaffesmag. Den her kaffe skal bestemt ikke laves ved, at tage samtlige vandstreger. Vandbalancen skal nedjusteres, og den enkelte vandstreg, som der står på æsken er et godt vandforhold.



Grande fra Café René får

1.5 ud af 5 bønner

Læs HER hvordan det gik med Café René - Espresso.
Læs HER hvordan det gik med Café René - Americano.

Cafe Rene
-->