onsdag den 17. april 2019

Gimoka - Cortado

På trods af at posen ellers er tilklistret med italienske flag, så lyder Gimoka nu ikke som videre italiensk. Italien er ellers blandt andet kendt for at lave en masse gode kaffer. Gimoka? Giv mokka!

Gimoka - Cortado, 16 kapsler (16 kopper), kan købes på kaffekapslen.dk for 30 kr.

Kapslen placeres i maskinen, og efter kort tid bryder vandet forseglingen og sprøjter med en kæmpe kraft ned i koppen. Der er virkelig tryk på!

Duft
Den har en meget sur duft. Den dufter meget mærkeligt. En meget sur duft. Jeg kan ikke rigtig fornemme noget der ligner skyggen af kaffe. Bliver spændende at smage på!

Udseende
Meget hullet skum, som er fyldt med forholdsvis store bobler. Kaffen har flere huller end en schweizisk ost. Sidder overraskende længe i koppen, men man kan godt ane, at boblerne langsomt bliver poppet.
Smag
Uha. Den smager godt nok dårligt. Den har slet ikke den her bløde og runde kaffesmag, men istedet er det den her beske og skarpe smag af instant kaffe. Af en eller anden grund, så smager den også lidt af pebernødder? Hvordan det så er lykkes dem, er jeg meget uforstående overfor. Den smager godt nok dårligt, og så er der den her sure smag af mælk. Mest overraskende var jeg dog over, at det første smagsindtryk var salt. Den havde en salt smag. Nu hvor jeg så har siddet og pimpet lidt på koppen, så er den salte smag forsvundet, men istedet er der den her brændte pebernødde/brunkage smag. Yikes. Big yikes.

Opsamling
Wauw det er godt nok længe siden, at jeg har smagt SÅ dårlig en kaffe. Jeg havde ellers så høje forventninger for den. Men det er jo nok bare et bevis på, at man ikke altid skal bedømme noget på dets udseende. Det er helt vildt så dårlig den er. Smagen er helt off og minder mest af alt om en RIGTIG dårlig instant kaffe. Vi tjekker lige indholdsetiketten.

"Sødmælkspulver med instant kaffe... Sødmælkspulver (71%), kaffeekstraktpulver (27%)..." 

Hvad? Ja den var sgu god nok. Instant kaffe. Ikke nok med at det er instant kaffe, det er decideret kaffeekstraktpulver. Hvad i alverden laver det i en kaffekapsel? Jeg har intet imod instant kaffe, og drikker det jævnligt med et skvulp mælk. Men det hører altså ikke hjemme i en kaffekapsel. Det her skriger til himlen efter hjælp, sådan som kaffebønnerne er blevet forulempet. Det går altså ikke det her, faktisk ville jeg ikke engang servere kaffen for afløbet!

Cortado fra Gimoka får

1 ud af 5 bønner

Læs HER alle vores anmeldeser til Nescafé Dolce Gusto.

-->